Oferujemy kształcenie w Technikum, Liceum Ogólnokształcącym oraz Branżowej Szkole I stopnia

TECHNIK EKONOMISTA prowadzi w różnych organizacjach działalność gospodarczą, sprawy kadrowo-placowe i podatkowe oraz rachunkowość, sporządza także elementy planów, analizy, sprawozdania i wykonuje prace biurowe.
technik rachunkowości technik ekonomista

TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH ocenia i przechowuje żywność, sporządza potrawy i napoje, planuje i analizuje sposoby żywienia oraz organizuje produkcję gastronomiczną i wykonuje usługi gastronomiczne
technik żywienia i usług gastronomicznych

TECHNIK HANDLOWIEC planuje, organizuje i realizuje transakcje zakupu-sprzedaży na różnych szczeblach obrotu towarowego. Prowadzi działania marketingowe związane ze sprzedażą oraz sprawy ekonomiczno-finansowe w przedsiębiorstwie.
Technik handlowiec

TECHNIK INFORMATYK przygotowuje stanowiska komputerowe z urządzeniami peryferyjnymi do pracy, diagnozuje je i naprawia. Projektuje i administruje lokalnymi sieciami komputerowymi. Tworzy i administruje stronami internetowymi i bazami danych
Technik informatyk

Technik grafiki i poligrafii cyfrowej zajmuje się szeroko pojętym przygotowywaniem materiałów do drukowania cyfrowego z uwzględnieniem technologii wizualizacji trójwymiarowej. Obsługuje różnego rodzaju aplikacje graficzne przeznaczone do projektowania i obróbki grafiki wektorowej, bitmapowej, oraz modelowania 3D. Obsługuje również programy do tworzenia publikacji z uwzględnieniem książek dedykowanych dla czytników elektronicznych
Technik grafiki i poligrafii cyfrowej

Branżowa Szkoła I stopnia kształci uczniów w różnych zawodach. Nauka zawodu trwa 3 lata
Liceum Ogólnokształcące Branżowa Szkoła I stopnia
W niedzielę 31 stycznia 2021 roku odbył się kolejny - 29 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jak co roku, uczniowie naszej szkoły zasilali grono wolontariuszy i kwestowali „Na zakup sprzętu dla laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy”.
Wyniki ulicznej zbiórki pieniędzy:
· Biskupice Radłowskie – 1040,60 zł
· Łęg Tarnowski, Ilkowice, Bobrowniki Wielkie – 4820,77 zł
· Nieciecza - 496,04 zł
· Niedomice – 2685,20 zł
· Odporyszów, Fiuk, Morzychna, Sieradza – 1771,32 zł
· Otfinów, Gorzyce, Kłyż – 1539,58 zł
· Żabno – 7783,21 zł
W sumie wolontariusze zebrali 20 136,74 zł.
Wszystkim ofiarodawcom serdecznie dziękujemy i mamy nadzieję na spotkanie w kolejnych finałach. Do zobaczenia😊
W dniach od 2.02 do 12.02 2021 organizowana jest w szkole akcja zbiórki zużytych nakrętek. Celem tego przedsięwzięcia jest wsparcie budowy studni w Afryce- kontynencie na którym pracują misjonarze z diecezji tarnowskiej.
Zachęcamy do udziału uczniów wszystkich klas- nakrętki można przynosić do szkoły w podanym wyżej terminie, w opakowaniu podpisanym imieniem nazwiskiem oraz klasą. Uczniowie trzech klas, którzy zdołają zebrać najwięcej tego „pożytecznego” odpadu otrzymają nagrody w postaci „Bonusu na dzień bez pytania, na najbliższe trzy miesiące”.
Postarajmy się zaangażować w tego typu działania proekologiczne- gospodarując właściwie odpadami, chronimy środowisko przed zanieczyszczeniem i destrukcją. Nasza planeta ma już ograniczoną pojemność na generowane przez nas surowce wtórne. Równocześnie z pożytkiem dla ekologii, możemy wesprzeć działania w pozyskaniu wody w strefie geograficznej, w której człowiek ma utrudniony dostęp do tego „zwyczajnego” dla nas na co dzień zasobu środowiska.
Styczeń 25, 2021
W ramach projektu „Mistrzowie w zawodzie II” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 prowadzona jest rekrutacja na kursy zawodowe dla uczniów szkół zawodowych Powiatu Tarnowskiego. Formularze rekrutacyjne należy składać do 5 lutego 2021 r. u szkolnych liderów lub w sekretariatach szkół biorących udział w projekcie.
Celem kursów jest nabycie dodatkowych kwalifikacji (umiejętności i wiedzy) oraz kompetencji społecznych przez uczniów szkół ponadpodstawowych.
Regulamin rekrutacji, formularz zgłoszeniowy oraz pozostałe załączniki dostępne są na stronie internetowej szkoły w zakładce Mistrzowie 2.
Po dłuższej niż zwykle przerwie wróciliśmy do szkolnej - na razie zdalnej, rzeczywistości. Jednym z jej stałych elementów jest niewątpliwie lista lektur. Wielu z nas miało chyba w czasach szkolnej edukacji sytuację, gdy pomimo najszczerszych chęci nie udało nam się przeczytać danej książki. Zwykle w takich sytuacjach można ratować się streszczeniem lub adaptacją filmową czy ekranizacją - oczywiście jeśli takowa jest. Absolutnie nie namawiamy Was do całkowitego porzucenia książek na rzecz ruchomych obrazków - wręcz przeciwnie, zachęcamy nieustannie do czytania; chcemy jednak zaproponować kilka interesujących filmów zrealizowanych na podstawie lektur szkolnych.
ZAPRASZAMY WSZYSTKICH CHĘTNYCH UCZNIÓW DO UDZIAŁU W KURSIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA PROJEKTOWANIA 2D POZIOM PODSTAWOWY WRAZ Z
EGZAMINEM REALIZOWANYM W FORMULE ON-LINE!!!
- 40 GODZIN DYDAKTYCZNYCH
- KURS PROWADZONY BĘDZIE NA OPROGRAMOWANIU AUTODESK – AUTOCAD 2019
- WYKWALIFIKOWANI I DOŚWIADCZENI – TRENERZY
- CERTYFIKAT ECDL CAD PO ZDANYM EGZAMINIE
- KAŻDY UCZESTNIK OTRZYMUJE ZAŚWIADCZENIE O UKOŃCZENIU KURSU
Kurs realizowany jest w ramach projektu” Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”.
Rekrutacja na kursy komputerowe ECDL będzie trwała od 21.01.2020 DO 26.01.2020R (przyjmowanie elektronicznych formularzy zgłoszeniowych).
Proszę o uważne zapoznanie się z regulaminem rekrutacji oraz załącznikami. Uczniowie zainteresowani uczestnictwem w kursie wypełniają Formularz zgłoszeniowy.
Formularz jest przygotowany w formie elektronicznej dostępny pod linkiem znajdującym się w regulaminie §3 PKT 4 A.
ZAPRASZAMY WSZYSTKICH CHĘTNYCH UCZNIÓW DO UDZIAŁU W KURSIE KOMPUTEROWYM ECDL WRAZ Z EGZAMINEM REALIZOWANYM W FORMULE ON-LINE!!!
- 60 GODZIN DYDAKTYCZNYCH
- WYKWALIFIKOWANI I DOŚWIADCZENI – TRENERZY
- CERTYFIKAT ECDL PO ZDANYCH EGZAMINACH
- KAŻDY UCZESTNIK OTRZYMUJE ZAŚWIADCZENIE O UKOŃCZENIU KURSU
Kurs realizowany jest w ramach projektu” Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II”.
Rekrutacja na kursy komputerowe ECDL będzie trwała od 21.01.2020 DO 26.01.2020R (przyjmowanie elektronicznych formularzy zgłoszeniowych).
Proszę o uważne zapoznanie się z regulaminem rekrutacji oraz załącznikami. Uczniowie zainteresowani uczestnictwem w kursie wypełniają Formularz zgłoszeniowy.
Formularz jest przygotowany w formie elektronicznej dostępny pod linkiem znajdującym się w regulaminie §3 PKT 4 A.
Konkursy PATRIA NOSTRA realizowane są w Internecie. Uczestnicy konkursów tworzą krótkie filmy związane z historią Polski.
DLA KOGO - Konkurs Patria Nostra adresowany jest do młodzieży szkolnej z Małopolski oraz Polski Południowej, a także do młodzieży polonijnej z całego świata.
W konkursie przewidziany jest udział ok. 90 szkół. Każda szkoła może zgłosić 1 drużynę 4-osobową złożoną z 3 uczniów i nauczyciela.
ZADANIE KONKURSOWE - polega na wykonaniu animacji lub filmu o czasie 45-60 sekund, dotyczącego najważniejszych wydarzeń z historii Polski.
TEMATY PRAC KONKURSOWYCH - dostępne będą dla wszystkich zarejestrowanych uczestników konkursu poprzez KONTO UCZESTNIKA, na które można zalogować się za pośrednictwem strony internetowej konkursu.
HARMONOGRAM - Rejestracja uczestników do 31 marca
Nadsyłanie prac do 15 maja
Głosowanie 15 - 20 maja
Gala finałowa w Krakowie w czerwcu 2021 r.
REJESTRACJA - rejestracja uczestników odbywa się poprzez stronę internetową konkursu
www.konkurs-patrianostra.pl
KOMUNIKACJA - każda drużyna otrzyma własne KONTO UCZESTNIKA, na które można się zalogować. Konto służy do bieżącej komunikacji z organizatorem, do przesyłania prac konkursowych oraz do głosowania na najlepsze prace. Działanie konta zbliżone jest do funkcjonalności skrzynki e-mail.
ZGODY RODZICÓW – niepełnoletni uczestnicy konkursów powinni uzyskać zgodę rodziców lub prawnych opiekunów na udział w konkursie. Formularz zgody znajduje się na końcu niniejszego zaproszenia oraz na stronie internetowej konkursu. Wypełnione i podpisane formularze należy zeskanować oraz przesłać do Organizatora za pośrednictwem KONTA UCZESTNIKA, które dostępne jest po zalogowaniu.
Zaproszenie - opis konkursu
Styczeń 18, 2021
W ramach projektu „Mistrzowie w zawodzie II” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 prowadzona jest rekrutacja na kursy zawodowe dla uczniów technikum i branżowych szkół I stopnia. Formularze rekrutacyjne należy składać do 29 stycznia 2021 r. u szkolnych liderów lub w sekretariatach szkół biorących udział w projekcie.
Celem kursów jest nabycie dodatkowych kwalifikacji (umiejętności i wiedzy) oraz kompetencji społecznych przez uczniów szkół ponadpodstawowych.
Regulamin rekrutacji, formularz zgłoszeniowy oraz pozostałe załączniki dostępne są w zakładce ,,Mistrzowie 2”.
Wykaz kursów:
Kurs zawodowy: Kurs carvingu
Uczestnicy kursu – 10 uczniów
Miejsce prowadzenia zajęć: ZSP w Żabnie
wymiar zajęć: 16 godz.
Kurs zawodowy: Kurs kelnerski z flambirowaniem
Uczestnicy kursu – 10 uczniów
Miejsce prowadzenia zajęć: 33 godz. w ZSP w Żabnie (miejsce może ulec zmianie)
Wymiar zajęć: 33 godz.
Kurs zawodowy: Obsługa kasy kelnerskiej z terminalem POS
Uczestnicy kursu – 9 uczniów
Miejsce prowadzenia zajęć: ZSP w Żabnie (miejsce może ulec zmianie)
Wymiar zajęć: 15 godz.
Kurs zawodowy: Obsługa kasy fiskalnej
Uczestnicy kursu – 8 uczniów
Miejsce prowadzenia zajęć: ZSP w Żabnie
Wymiar zajęć: 15 godz.
Kurs zawodowy: kurs spawania MIG/MAG(wraz z egzaminem)*
Uczestnicy kursu – 6 uczniów
Miejsce prowadzenia zajęć: CKZiU w Tuchowie
Wymiar zajęć: 145 godz.
* uczeń musi być pełnoletni;
*uczeń wykonuje na własny koszt badania lekarskie potwierdzające brak przeciwskazań do uczestniczenia w kursie i dostarcza zaświadczenie do biura projektu przed rozpoczęciem kursu
Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Żabnie informuje absolwentów o możliwości ponownego przystąpienia do egzaminu maturalnego.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad ponownego zdawania, podwyższania wyniku egzaminu oraz sytuacji absolwentów, którzy nie zdali lub nie przystąpili do części ustnej oraz do części pisemnej z jednego przedmiotu dodatkowego znajdują się w AKTUALIZACJI – Informacji o sposobie organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w „Formule 2021” obowiązującej w roku szkolnym 2020/21 (str.16-17, rozdz. 2.2., zał. 31) zamieszczonej na stronie www.oke.krakow.pl
Informacje dotyczące egzaminu udzielane są również za pośrednictwem sekretariatu szkoły.
Trwająca już wiele miesięcy i rozszerzająca się w bardzo szybkim tempie epidemia koronawirusa wprowadziła nas wszystkich w nową rzeczywistość. Wpływa ona nie tylko na nasze życiowe decyzje, ale też na zwykłe codzienne czynności. Wszystko wydaje się bardziej skomplikowane niż wcześniej, bardziej nieprzewidywalne i niestety - coraz częściej - bardziej przygnębiające.
W dobie nauki zdalnej, ograniczonych kontaktów społecznych, trudne chwile przeżywają zarówno uczniowie, rodzice, jak i nauczyciele. Dla wszystkich nowa organizacja nauki, pracy i życia stała się dużym wyzwaniem. Dla wielu osób może być ona stresująca.
Pragniemy wychodzić naprzeciw wszelkim pojawiającym się trudnościom by wspólnie przetrwać trudny okres pandemii i poradzić sobie z jej negatywnymi skutkami w sferze edukacyjnej, wychowawczej i społecznej.
Zapraszamy i zachęcamy do kontaktu ze szkołą, wychowawcami i nauczycielami, jak również pedagogiem szkolnym, który jest do dyspozycji Uczniów, Rodziców i Nauczycieli poprzez dziennik elektroniczny lub drogą mailową, a także pełni dyżur w szkole we wtorki
w godz. 10.00—14.00
Czytaj więcej
„kochaj bardziej Boga niż religię
kochaj bardziej tego kogo kochasz
niż miłość nie zakochuj się w swojej miłości
to jest śmierć kochaj pączek który się kiedyś rozwinie
kochaj kwiat bo może nie dożyć jutra
zbadaj swoją miłość do owoców
czy nie jest interesowna
szanuj prawdomówność zimowej gałązki
ona po prostu jest”
J. St. Pasierb „Kilka prostych wskazówek”
15 grudnia mija 27 lat od śmierci Patrona Naszej Szkoły księdza Janusza St. Pasierba - wybitnego duszpasterza, poety, uczonego, pedagoga. Ksiądz Pasierb był człowiekiem niezwykłym – nie tylko dzięki talentowi poetyckiemu, ale także dzięki swojej wiedzy, wrażliwości na otaczający nas świat, a przede wszystkim miłości Boga i człowieka. W opinii wielu ludzi, którzy go znali, był pełen osobistego uroku, skromności, dobroci i poczucia humoru.
Bibliografia prac ks. prof. Janusza St. Pasierba obejmuje ponad czterysta pozycji, w tym siedem tomów esejów oraz osiemnaście zbiorów poetyckich, z których kilka wydanych pośmiertnie.
Jego wiersze to poezja wysokiej miary. To wiersze dla tych, którzy chcą zobaczyć katolicyzm z ludzką twarzą. Zawierają wnikliwe obserwacje i refleksje, nie tylko religijne niezwykłego księdza - wielkiego humanisty i historyka sztuki. Czytanie ich to przygoda z filozofią, religią, malarstwem i rzeźbą. Autor umiejętnie łączy żywy, barwny opis różnych elementów rzeczywistości, wydarzeń – z poszukiwaniem głębokiego sensu życia i sposobów wspierania przez Boga często gubiącego się w tym życiu człowieka.Zatrzymajmy się więc w codziennej gonitwie, sięgnijmy po utwory księdza Pasierba.
W „Wierszu afrykańskim” napisał:
”(...)zatrzymaj się bez względu na to
czy uciekasz czy ścigasz
bo nigdzie
ani przez chwilę
nie będzie ciebie
naprawdę”
Z okazji 27 rocznicy śmierci ks. Janusza St. Pasierba zapraszamy na koncert online „Najpiękniejszym darem miłości jest obecność”, który odbędzie się we wtorek, 15 grudnia 2020 r. o godz. 19:00. Wszelkie informacje o koncercie znajdują się na stronie: www.mok.pelplin.pl Zapraszamy
Czytaj więcejMore Articles ...
- DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ŚREDNICH I ICH RODZICÓW
- GRUDNIOWE ROCZNICE
- Drodzy nauczyciele, Uczniowie i Absolwenci
- Andrzejki
- Zapraszamy do biblioteki szkolnej
- 20 listopada to Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
- LEKTURY W CZASIE PANDEMII
- Drogie Uczennice, Drodzy Uczniowie
- Laptopy dla uczniów
- Nauka zdalna od 9 do 29 listopada 2020 r.
- WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH
- Nauka zdalna od 26 października do 8 listopada 2020 r.