Oferujemy kształcenie w Technikum, Liceum Ogólnokształcącym oraz Branżowej Szkole I stopnia

TECHNIK EKONOMISTA prowadzi w różnych organizacjach działalność gospodarczą, sprawy kadrowo-placowe i podatkowe oraz rachunkowość, sporządza także elementy planów, analizy, sprawozdania i wykonuje prace biurowe.
technik rachunkowości technik ekonomista

TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH ocenia i przechowuje żywność, sporządza potrawy i napoje, planuje i analizuje sposoby żywienia oraz organizuje produkcję gastronomiczną i wykonuje usługi gastronomiczne
technik żywienia i usług gastronomicznych

TECHNIK HANDLOWIEC planuje, organizuje i realizuje transakcje zakupu-sprzedaży na różnych szczeblach obrotu towarowego. Prowadzi działania marketingowe związane ze sprzedażą oraz sprawy ekonomiczno-finansowe w przedsiębiorstwie.
Technik handlowiec

TECHNIK INFORMATYK przygotowuje stanowiska komputerowe z urządzeniami peryferyjnymi do pracy, diagnozuje je i naprawia. Projektuje i administruje lokalnymi sieciami komputerowymi. Tworzy i administruje stronami internetowymi i bazami danych
Technik informatyk

Technik grafiki i poligrafii cyfrowej zajmuje się szeroko pojętym przygotowywaniem materiałów do drukowania cyfrowego z uwzględnieniem technologii wizualizacji trójwymiarowej. Obsługuje różnego rodzaju aplikacje graficzne przeznaczone do projektowania i obróbki grafiki wektorowej, bitmapowej, oraz modelowania 3D. Obsługuje również programy do tworzenia publikacji z uwzględnieniem książek dedykowanych dla czytników elektronicznych
Technik grafiki i poligrafii cyfrowej

Branżowa Szkoła I stopnia kształci uczniów w różnych zawodach. Nauka zawodu trwa 3 lata
Liceum Ogólnokształcące Branżowa Szkoła I stopnia
Podstawowe punkty: rodzaj ćwiczeń, ich intensywność, czas trwania treningu i jego częstotliwość.
Przed każdym treningiem obowiązkowo wykonaj 10-15 minutową rozgrzewkę, która zwiększy elastyczność mięśni, a co za tym idzie, zmniejszy ryzyko wystąpienia kontuzji.
Kolejnym krokiem jest wybór formy ćwiczeń.
Musisz określić nad którą partią mięśni chcesz pracować – w ten sposób wybierzesz odpowiednią formę ćwiczeń.
Jeśli chcesz schudnąć, w czasie treningu zaangażuj równomiernie mięśnie całego ciała. W tym celu wybierz trening łączony, na który składają się ćwiczenia aerobowe (czyli jogging, jazda na rowerze, rolkach itp.) i trening siłowy, który wzmacnia mięśnie. Aby nie dopuścić do wyczerpania mięśniowego, każde ćwiczenie należy wykonywać przez kilka minut.
Jeśli zamierzasz rozbudować masę mięśniową np. bicepsy, klatkę piersiową, należy większość ćwiczeń wykonywać na tzw. wolnych ciężarach: sztandze, gryfie, ciężarkach, które ograniczają ruch mięśni.
Jeśli zależy Ci na poprawie kondycji wybierz: biegi (np. bieg w miejscu lub z wykorzystaniem skakanki), jazdę na rowerze (wybierz rowerek stacjonarny). Nie przyzwyczajaj organizmu do jednego rodzaju ćwiczeń, lecz wybieraj różnorodność i intensywność ćwiczeń, naprzemiennie lżejsze i cięższe treningi.
Pamiętaj, że obecna sytuacja nie jest przeszkodą w wykonywaniu ćwiczeń. Przy odrobinie chęci możesz wykonywać zarówno trening siłowy, jak i aerobowy, wykorzystując sprzęty obecne w każdym domu (krzesła, butelki z wodą, schody itp.)
Do dzieła - nauczyciele wychowania fizycznego
Czytanie książek to nie tylko ciekawa forma spędzania wolnego czasu czy źródło rozrywki. Historie bohaterów literackich są często inspiracją do rozwiązywania problemów, a nawet formą autoterapii. Zdarza się, że ulubione zdanie z książki staje się życiowym mottem. Przedstawiamy Wam kilka cytatów, które zawsze potrafią podnieść na duchu.
Doceńmy piękno świata
Żyjąc w ciągłym pędzie zapominamy o tym, co nas otacza. Kiedy przestaniemy zachwycać się zwykłymi rzeczami, warto przypomnieć sobie te sentencje:
„Czy to nie przyjemnie, że jest tak dużo rzeczy, które jeszcze poznamy? To właśnie sprawia, że ja się tak cieszę życiem... świat jest taki ciekawy... Nie byłby taki ani w połowie, gdybyśmy wszystko o nim wiedzieli, prawda?”
Lucy Maud Montgomery, „Ania z Zielonego Wzgórza”
„Codziennie patrz na świat, jakbyś oglądał go po raz pierwszy.”
Éric-Emmanuel Schmitt, „Oskar i pani Róża”
„Cuda zdarzają się codziennie. Niektórzy w to nie wierzą, ale to prawda.”
Winston Groom, „Forrest Gump”
Zachęcamy nieustannie do lektury; zostańcie w domu, czytajcie książki!
Wasze panie bibliotekarki
Dzięki projektowi Zdalna Szkoła uczniowie ZSP w Żabnie otrzymali laptopyfirmy ASUS, które umożliwią im i ułatwią naukę w warunkach pandemii. Dziękujemy za tę formę wsparcia.
Z przykrością informujemy, że z powodu pandemii wywołanej koronawirusem SARS –CoV-2 w obawie o zdrowie oraz życie naszych uczniów i opiekunów praktyki zawodowe w ramach projektu „Nieograniczone możliwości dzięki stażom zagranicznym” realizowanego w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” finansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, który w tym roku miał odbyć się w dniach 18.04.2020 r. do 16.05.2020 r. na Malcie został odwołany.
Koordynator projektu, Agata Ropek-Nowak
Kontakty z uczniami i rodzicami prowadzone są drogą telefoniczną oraz poprzez: e-dziennik.
Doradca zawodowy - Urszula Powroźnik
Depresja nastolatka
Na depresję choruje co najmniej 4 proc. nastolatków. Objawy depresyjne może jednak przejawiać co piąty. Tego typu problemy są wynikiem przede wszystkim osamotnienia młodego człowieka, bo bardzo często nie otrzymuje on właściwego wsparcia ze strony rodziny czy szkoły. Depresja nastolatków rzadko jest wynikiem nagłych wydarzeń. To choroba, która zazwyczaj rozwija się długo i podstępnie.
- Nastoletnia depresja przede wszystkim jest wynikiem niedostrzegania samotności młodego człowieka. Przyczyną objawów depresyjnych u młodzieży może być stres związany np. z dużą ilością nauki w szkole, brakiem akceptacji, prześladowaniem czy zastraszaniem przez rówieśników.
Powiat Tarnowski otrzymał grant w wysokości 100 000,00zł na zakup sprzętu komputerowego do szkół niezbędnego do wsparcia procesu zdalnego nauczania w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej nr I „Powszechny dostęp do szybkiego Internetu” działania 1. 1: „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” dotyczącej realizacji projektu grantowego pn. Zdalna Szkoła – wsparcie Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej w systemie kształcenia zdalnego.
Program jest odpowiedzią na zaistniałą sytuację epidemiczną, która wymusiła na szkołach prowadzenie lekcji zdalnych. W ramach grantu zostanie zakupione 50 laptopów i przekazane do: ZSLiT w Wojniczu, ZSOiZ Gromnik, ZSOiZ Ciężkowice, LO Tuchów, CKZiU Tuchów, ZSP Żabno, ZSP Zakliczyn, ZSP Ryglice. Zakupiony sprzęt szkoły udostępnią nauczycielom w celu umożliwienia im prowadzenia lekcji w trybie zdalnym oraz uczniom w celu umożliwienia in wykonywania zdalnej nauki. Wpłynie to pozytywnie na likwidację ograniczeń uniemożliwiających zdobywanie wiedzy przez uczniów oraz efektywną pracę nauczycieli, którzy mają problem z dostępem do narzędzi do pracy on -line. Sprzęt zakupiony w ramach programu Zdalna szkoła po zakończeniu okresu kwarantanny będzie służył szkołom do celów edukacyjnych.
Od kilkunastu dni Empik w ramach swojej usługi Empik Premium udostępnia na okres dwóch miesięcy darmowy dostęp do ponad 11 tysięcy audiobooków i e-booków oraz do oferty słuchowisk i audycji w aplikacji Empik Go. Aby aktywować swój darmowy kod, należy wejść na stronę: www.empik.com/czas-w-domu.
Z poziomu aplikacji Empik Go można też uzyskać dostęp do ponad 90% tytułów znajdujących się na listach lektur obowiązkowych i uzupełniających, zarówno dla szkół podstawowych jak i ponadpodstawowych.
Uczniowie mogą korzystać z Empik Go na smartfonie, tablecie lub czytniku e-booków Inkbook.
Obecnie w aplikacji Empik Go w ramach darmowego dwumiesięcznego dostępu z Empik Premium znajduje się 13 tysięcy utworów: audiobooków, e-booków, słuchowisk i podcastów.
Zachęcamy wszystkich do obejrzenia spektakli teatralnych zrealizowanych na podstawie utworów z kanonu lektur szkolnych. Oczywiście najlepiej po przeczytaniu książki.
Spektakle do obejrzenia w internecie:
https://vod.tvp.pl/video/wesele,wesele,41103356
Autor: Stanisław Wyspiański
Scenariusz i reżyseria: Wawrzyniec Kostrzewski
W przedstawieniu wystąpiła plejada znanych aktorów, m.in. Grzegorz Małecki, Dominika Kluźniak, Piotr Ligienza, Halina Łabonarska, Daniel Olbrychski.
https://vod.tvp.pl/video/chlopi,chlopi-cz-1,47294410
https://vod.tvp.pl/video/chlopi,chlopi-cz-2,47294471
Autor: Władysław Stanisław Reymont
Reżyseria: Wojciech Kościelniak
„Chłopi” to musical Wojciecha Kościelniaka. Reżyser sięga po trudny do przełożenia na język teatralny tekst literacki i z powodzeniem przenosi go na Dużą Scenę Teatru Muzycznego w Gdyni. Jego interpretacja tego dzieła to pierwsza próba opowiedzenia w musicalowy sposób ważnej lektury.
https://vod.tvp.pl/website/inny-swiat,44912600
Autor: Gustaw Herling-Grudziński
Adaptacja i reżyseria: Igor Gorzkowski
W telewizyjnym spektaklu w rolę Gustawa/Altera wcielił się Philippe Tłokiński; partnerował mu m.in. Rafał Zawierucha.
Bibliotekarze
Zapraszam uczniów oraz rodziców do odwiedzenia zakładki doradcy zawodowego, gdzie znajdziecie wiele ciekawych informacji związanych z rynkiem pracy i nauki. Zapraszam również uczniów szkół podstawowych do zapoznania się z publikowanymi materiałami.
W wolnej chwili polecam multimedia dla ucznia i rodzica.
Urszula Powroźnik – doradca zawodowy
W niedzielę 29 marca zmarł prof. Krzysztof Penderecki - wybitny kompozytor, dyrygent i pedagog. Miał 86 lat.
Urodził się 23 listopada 1933 r. w Dębicy. Ukończył studia w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obec. Akademii Muzycznej) w Krakowie, w której później przez 15 lat pełnił funkcję rektora i wykładowcy. W latach 1987-1990 był dyrektorem artystycznym Filharmonii Krakowskiej.
Penderecki po raz pierwszy zdobył rozgłos w 1959 roku, na festiwalu Warszawska Jesień, gdzie premierowo wykonał utwory "Strofy", "Emanacje" oraz "Psalmy Dawida". Powszechne uznanie przyniosły mu utwory awangardowe z lat 60., takie jak „Tren Ofiarom Hiroszimy” czy „Pasja według św. Łukasza”, które zapoczątkowały pasmo jego międzynarodowych sukcesów. W latach 70. stanął za pulpitem dyrygenckim, prowadząc od tego czasu czołowe orkiestry symfoniczne w Europie, Stanach Zjednoczonych i Azji. Wśród jego późniejszych kompozycji znalazły się m.in. symfonia-oratorium „Siedem bram Jerozolimy”, skomponowana na specjalne zamówienie z okazji jubileuszu 3000 lat Świętego Miasta oraz inspirowane rodzimą historią i kulturą „Polskie Requiem”.
Za swą twórczość uhonorowany został wysokimi odznaczeniami krajowymi (m.in. najwyższym polskim odznaczeniem – Orderem Orła Białego) i zagranicznymi, a także prestiżowymi nagrodami, m.in. pięciokrotnie nagrodą Grammy. Jego muzyka była też wykorzystywana przez największych hollywoodzkich reżyserów: Stanley'a Kubricka, Davida Lyncha czy Martina Scorsese.
Z jego inicjatywy w 2013 r. w Lusławicach w powiecie tarnowskim utworzono Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, które jest miejscem spotkań utalentowanych, muzyków i profesorów - wybitnych specjalistów sztuki wykonawczej, kompozycji i szeroko pojętej humanistyki.
More Articles ...
- DRODZY UCZNIOWIE
- "Spożytkuj swój ruch"
- Konkurs historyczny
- BIBLIOTEKA SZKOLNA POLECA
- Drodzy Uczniowie, szanowni Rodzice
- Komunikat dla uczniów którzy zdawali egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie w sesji styczeń-luty 2020 r.
- Ważny komunikat dla pracowników młodocianych
- Materiały edukacyjne do nauki zdalnej – rekomendacje MEN
- Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych
- Co warto wiedzieć o koronawirusie?
- „POLOWANIE NA MĘŻA”
- Rozliczenia podatkowe