Niech w Święta Wielkanocne
panują w nas i naszych rodzinach: pokój, miłość, radość
i niegasnąca nigdy nadzieja.
Dzielmy się tymi dobrami, których tak często światu brakuje...
Radosnych Świąt!
życzy
- w imieniu społeczności szkolnej-
Agata Wajda-Tylek
dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych
ks. J. St. Pasierba w Żabnie
Przez cztery tygodnie (17.03.2019 r. – 13.04.2019 r.) uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w programie praktyk zawodowych. Miejscem praktyk była Malta. Wszystko odbyło się w ramach programu „Nieograniczone możliwości dzięki stażom zagranicznym” realizowanego w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” finansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Przygotowania do wyjazdu uczniów trwały prawie rok. Przez ten czas przedstawiciele naszej szkoły oraz organizatorzy przedsięwzięcia przygotowywali dla uczniów miejsca pracy, zamieszkania oraz liczne atrakcje, które były również ważnym elementem całego wyjazdu. Celem wizyty na Malcie było przede wszystkim odbycie praktyk zawodowych, ale także możliwość doskonalenia swoich umiejętności na innych polach, chociażby praca w innym kraju oraz konieczność posługiwania się tamtejszym językiem urzędowym. Można zatem śmiało powiedzieć, że postawiliśmy przed naszymi uczniami podwójnie trudne zadanie, będąc jednocześnie pewni, że umiejętności zdobyte w naszej szkole, zarówno te zawodowe, jak i językowe pozwolą im z powodzeniem zrealizować zamierzone w programie cele, a przy okazji będą dla nich też doskonałą przygodą oraz okazją do poznania warunków życia oraz pracy w innym kraju. Powierzone uczniom zadania pozwoliły im doskonalić zdobyte wcześniej kompetencje językowe oraz poszerzać doświadczenia, choćby te związane z poznaniem kultury, tradycji oraz społecznych i socjologicznych aspektów życia na Malcie.
Uczniowie naszej szkoły, już po raz kolejny, uczestniczyli w spotkaniu z podróżnikiem. Pan Leszek Szczasny w prezentacji „Polska na 6” opowiadał o swoich doświadczeniach z podróży po kraju. Odwiedził różne ciekawe zakątki naszej ojczyzny szukając miejscowości o charakterystycznych, często śmiesznie brzmiących, nazwach, np. Piekło, Niebo, Szczęście czy Ruża. Opowiadał również o lokalnych tradycjach, bardzo różniących się od tych, które znamy z naszego regionu. Uczniowie mieli też możliwość zadawania pytań.
Spotkania z podróżnikami cieszą się wśród naszych uczniów dużym zainteresowaniem. Zawsze są dawką nowej, interesującej wiedzy, której nie zdobędziemy z podręczników.
28 marca 2019 r., uczniowie klasy pierwszej, drugiej i czwartej technikum gastronomicznego wzięli udział w wycieczce zawodoznawczej do Hotelu***,,Folwark Stara Winiarnia” w Mszanie Dolnej. Wycieczka zorganizowana była przez mgr Urszulę Powroźnik- doradcę zawodowego, w ramach projektu ,,Mistrzowie w zawodzie” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Podczas wizyty w hotelu, uczniowie uczestniczyli w zajęciach, które poprowadził Pan Andrzej Majchrzak – właściciel Folwarku Stara Winiarnia. Zajęcia składały się z dwóch bloków tematycznych.
W pierwszej części spotkania uczniowie zapoznali się z zasadami funkcjonowania restauracji i hotelu opartego na zabudowie folwarcznej. Dowiedzieli się jakie są oczekiwania pracodawców zatrudniających pracowników w branży gastronomiczno-hotelarskiej.
W drugiej części spotkania młodzież uczestniczyła w warsztatach sommelierskich.
Warsztaty rozpoczęły się wykładem, w którym Pan Andrzej przybliżył historię wina, opowiedział o czynnikach mających wpływ na jego jakość oraz przedstawił najpopularniejsze szczepy win. Prowadzący warsztaty zwrócił uwagę na właściwą ocenę wina w kolejności: oko, nos i usta. Uczniowie nabyli szeroką wiedzę z zakresu win ( historia, typologia, technologia produkcji, dojrzewanie win, zasady łączenia win z potrawami, przechowywanie win).
W programie szkolenia nie zabrakło informacji na temat zasad degustacji win, metod otwierania butelek i serwowania win.
Uwaga rodzice i kandydaci!
Wszelkich informacji dotyczących rekrutacji udziela sekretariat szkoły od pn. do pt. w godzinach od 8:00 do 14:00 tel. 14 645 61 87
Rekrutacja odbywa się poprzez stronę internetową: www.malopolska.edu.com.pl
PLANOWANE ODDZIAŁY W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Liceum Ogólnokształcące | przygotowującego do zawodów medycznych z rozszerzeniem z biologii i chemii | |
---|---|---|
z dodatkowymi zajęciami z grafiki komputerowej i rozszerzeniem z matematyki i języka angielskiego | ||
Technikum | Technik informatyk | punktowane przedmioty ze świadectwa: j.polski, matematyka, informatyka, j.angielski |
Technik grafiki i poligrafii cyfrowej | punktowane przedmioty ze świadectwa: j.polski, matematyka, informatyka, j.angielski | |
Technik spedytor | punktowane przedmioty ze świadectwa: j.polski, matematyka, geografia, j.angielski | |
Technik ekonomista | punktowane przedmioty ze świadectwa: j.polski, matematyka, geografia, j.angielski | |
Technik handlowiec | punktowane przedmioty ze świadectwa: j.polski, matematyka, geografia, j.angielski | |
Technik żywienia i usług gastronomicznych | punktowane przedmioty ze świadectwa: j.polski, matematyka, biologia, j.angielski | |
Branżowa szkoła I stopnia | wielozawodowa | punktowane przedmioty ze świadectwa: j.polski, matematyka, informatyka, j.angielski |
sprzedawca, kucharz | punktowane przedmioty ze świadectwa: j.polski, matematyka, informatyka, j.angielski |
HARMONOGRAM REKRUTACJI
12 maja - 9 lipca 2025 r. | rejestracja w systemie informatycznym i składanie wniosków do szkoły pierwszego wyboru |
---|---|
12 maja - 16 lipca 2025 r. | wydawanie przez szkołę skierowania na badanialekarskie kandydatowi, który złożył wniosek rekrutacyjny do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe/kształcenie w zawodzie |
Od 27 czerwca do 9 lipca 2025 r. | uzupełnienie wniosku o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz możliwość złożenia nowego wniosku, w tym zmiana przezkandydata wniosku |
16 lipca 2025 r. do godziny 12:00 | podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych (w systemie naboru oraz na tablicy ogłoszeń w ZSP w Żabnie) |
16 lipca 2025 r. do godz. 12.00 | podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych (w systemie naboru oraz na tablicy ogłoszeń w ZSP w Żabnie) |
Do 18 lipca 2025r. do godziny 15.00 | potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany w postaci przedłożenia: • oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej • oryginału zaświadczenia o egzaminie ósmoklasisty • 1 zdjęcia w formie papierowej oraz zdjęcia w formie elektronicznej przesłanego na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. zdjęcie musi spełniać następujące warunki: - zdjęcie kolorowe, o wymiarach 35 × 45 mm - wykonane na jednolitym jasnym tle i w dobrej ostrości - twarz na wprost z widocznymi brwiami, ma zająć 70-80% zdjęcia, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnym szkłem - zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg, o rozmiarze maksymalnie 1MB i w wymiarach 496 pikseli (wysokość) x 354 pikseli (szerokość) lub proporcjonalnie więcej oraz rozdzielczości do 100 dpi. • kwestionariusza osobowego • zaświadczenia o przyjęciu kandydata przez pracodawcę na praktyczną naukę zawodu - dotyczy Szkoły Branżowej I stopnia (do 15 września dostarczenie umowy o pracę) • zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do kształcenia w określonym zawodzie - dotyczy Technikum oraz Szkoły Branżowej I stopnia |
21 lipca 2025 r. do godz. 12.00 | podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych (w systemie naboru oraz na tablicy ogłoszeń w ZSP w Żabnie) |
Od 22 lipca do 29 lipca 2025 r. | w postępowaniu uzupełniającym złożenie wniosku o przyjęcie do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej orazświadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty |
Od 22 lipca do 5 sierpnia 2025 r. | wydawanie przez szkołę skierowania na badanialekarskie kandydatowi, który złożył wniosek rekrutacyjny do klasy I publicznej szkoły ponadpodstawowej prowadzącej kształcenie zawodowe/kształcenie w zawodzie |
5 sierpnia 2025 r. do godziny 12.00 | podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listykandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych (na tablicy ogłoszeń w ZSP w Żabnie) |
Do 7 sierpnia 2025 r. do godziny 15.00 | potwierdzenie woli podjęcia nauki w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany oraz przedłożenia wymaganych dokumentów |
8 sierpnia 2025r. do godziny 12.00 | podanie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym (na tablicy ogłoszeń w ZSP w Żabnie) |
WARUNKI PRZYJĘCIA
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE | Od największej ilości uzyskanych punktów do wyczerpania limitu miejsc |
---|---|
TECHNIKUM | Od największej ilości uzyskanych punktów do wyczerpania limitu miejsc |
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA | Od największej ilości uzyskanych punktów do wyczerpania limitu miejsc |
LOGOWANIE KANDYDATÓW NA STRONIE: | www.malopolska.edu.com.pl, |
---|
21 marca 2019 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w Ogólnopolskim Dniu Przedsiębiorczości-programie organizowanym przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości, pod honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Inicjatywa ma na celu pomoc uczniom szkół ponadgimnazjalnych w przygotowaniu się do świadomego wyboru dalszej ścieżki kształcenia. Program pozwala rozwiać wątpliwości młodych ludzi związane z tym, jak naprawdę wygląda praca w wybranym zawodzie.
Uczniowie klasy drugiej ,,b” Branżowej Szkoły I stopnia udali się do Zakładów Mechanicznych w Tarnowie, gdzie zostali zapoznani z różnymi stanowiskami pracy oraz zakresem obowiązków. Konsultanci/ opiekunowie rozmawiali z młodzieżą o motywach wyboru i predyspozycjach do wykonania danego zawodu, charakterystyce stanowiska pracy oraz pełnieniu określonej funkcji w przedsiębiorstwie.
Uczniowie mieli możliwość:
- poznania specyfiki wybranego przez nich zawodu,
- doświadczenia związku pomiędzy wykształceniem a karierą zawodową,
- przekonania się o znaczeniu relacji interpersonalnych dla dobrego funkcjonowania w miejscu pracy,
-zapoznania się z organizacją i zarządzaniem firmą.
W tym samym dniu młodzież klasy 2a Branżowej Szkoły I stopnia, uczestniczyła w warsztatach na temat: ,,Jak prawidłowo przygotować dokumenty aplikacyjne”.
Zajęcia prowadziły Panie Iwona Pasierb i Elżbieta Daniel z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie.
W trakcie warsztatu uczestnicy poznali zasady opracowywania życiorysu zawodowego oraz uzyskali informacje, czym są kwestionariusze osobowe oraz inne formularze wstępne stosowane przez pracodawców oraz jak należy je wypełniać. Uczniowie dowiedzieli się, na co zwracają uwagę pracodawcy, czytając dokumenty aplikacyjne oraz jakich błędów należy unikać przy ich sporządzaniu.
W imieniu własnym oraz uczniów, serdecznie dziękuję pracodawcom oraz instytucjom, którzy włączyli się w realizację Dnia Przedsiębiorczości. Mam nadzieję, że za rok również podzielą się swoimi doświadczeniami z naszymi uczniami.
Urszula Powroźnik - koordynator programu.
More Articles ...
- PŁATNE STAŻE WAKACYJNE!!!
- Paszporty Paragwaju
- Pierwsze dni na Malcie
- Dzień przedsiębiorczości
- Rekolekcje szkolne
- Dni Frankofonii
- Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych”
- Kolejna grupa uczniów naszej szkoły zdobyła dodatkowe kwalifikacje
- Bezpieczeństwo podczas podróży zagranicznej
- Turniej piłki siatkowej - finał
- Wyjazd uczniów na praktyki zawodowe w ramach projektu "Nieograniczone możliwości dzięki stażom zagranicznym"
- Turniej siatkówki